e-ZFRON System Ewidencji Zakładowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

Artykuł

« powrót
piątek, 14 maja 2010 r.

SZKOLENIE OBPON: 'KSIĘGOWOŚĆ I PODATKI W ZAKŁADACH PRACY CHRONIONEJ' - ROZSZERZONY PROGRAM SZKOLEŃ! Omówienie istoty metody Altmana - WYKŁADOWCA: Joanna Wawrzyńczak OSTATNIE MIEJSCA! RZESZÓW 23 CZERWCA 2010r.



OGÓLNOPOLSKA BAZA PRACODAWCÓW OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH



zaprasza na najnowszy cykl szkoleń ogólnopolskich pt:

"KSIĘGOWOŚĆ I PODATKI W ZAKŁADACH PRACY CHRONIONEJ"

Tworzenie i wydatkowanie ZFRON, pomoc de minimis, dofinansowanie SOD, refundacja dodatkowych kosztów z PFRON – ujęcie bilansowe i podatkowe w świetle najnowszych interpretacji indywidualnych Izb Skarbowych oraz interpretacji ogólnej Ministra Finansów z 2010 roku
Badanie kondycji finansowej przedsiębiorstwa - wskaźnik Altmana w ocenie sytuacji ekonomicznej na podstawie sprawozdań finansowych podmiotu wnioskującego o dofinansowanie SOD i de minimis

 

UWAGA - ROZSZERZONY PROGRAM SZKOLEŃ:
W związku z nowymi obowiązkami sprawozdawczymi w zakresie występowania o udzielenie pomocy publicznej w formie dofinansowań do wynagrodzeń zatrudnionych osób niepełnosprawnych oraz pomocy de minimis, określonymi w rozporządzeniach Rady Ministrów, które weszły w życie dnia 05.04.2010 r., i które uzależniają otrzymywanie pomocy publicznej od kondycji finansowej podmiotu - podmioty o gorszej sytuacji finansowej mogą utracić prawo do otrzymywania pomocy publicznej. Nowe regulacje nakładają obowiązek badania przez podmiot udzielający pomocy (m.in. PFRON) kondycji finansowej firm wnioskujących o pomoc. Z informacji, do jakich dotarła kilka dni temu nasza firma wynika, iż Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych będzie weryfikował składane przez pracodawców wnioski o dofinansowanie do wynagrodzeń pod kątem oceny kondycji finansowej ich firm z wykorzystaniem tzw. 'modelu Altmana'.

Z uwagi na informacje, jakie dotarły do naszej firmy, dotyczące możliwości stosowania
MODELU ALTMANA do oceny sytuacji finansowej podmiotu ubiegającego się o udzielenie pomocy innej niż de minimis (dofinansowanie do wynagrodzeń) oraz pomocy de minimis - w związku z wejściem w życie rozporządzeń Rady Ministrów z  dnia 29 marca 2010 r. - informujemy, iż na szkoleniach, które odbędą się w dniach 14-17 czerwca oraz 21-23 czerwca pt.:

KSIĘGOWOŚĆ I PODATKI W ZAKŁADACH PRACY CHRONIONEJ”

oprócz kwestii związanych z bilansowym i podatkowym ujęciem: funduszu ZFRON, pomocy de minimis, dofinansowania SOD i refundacji dodatkowych kosztów z PFRON po najnowszej interpretacji ogólnej Ministra Finansów

zostanie omówiona także istota metody Altmana, sposoby wyliczania różnych wariantów wskaźnika Altmana na przykładach konkretnych firm, jak również przedstawiona zostanie interpretacja wyliczonych wskaźników oraz zagrożenia związane z ewentualnym wyborem tej metody przez PFRON i inne podmioty udzielające pomocy publicznej.

Na szkoleniach zostaną zaprezentowane przykłady oceny zagrożenia firmy bankructwem według modelu Altmana, jak również za pomocą alternatywnych modeli. Zostaną omówione różne wersje wskaźnika Altmana (dla spółek giełdowych; dla firm, dla których nie można określić ich wartości rynkowej; dla rynków rozwijających się) oraz wskazane różnice pomiędzy wskaźnikami cząstkowymi w modelu Altmana według różnych publikacji, mających kluczowe znaczenie dla wartości wskaźnika globalnego Z.

Dodatkowo zostaną omówione i poddane analizie dodatkowe informacje finansowe wymagane przy ubieganiu się o pomoc inną niż de minimis oraz o pomoc de minimis (wg nowych załączników składanych razem z wnioskami o udzielenie pomocy) – pod kątem trudnej sytuacji ekonomicznej (przedsiębiorstwo zagrożone).

WAŻNE! Prosimy o zabranie ze sobą sprawozdań finansowych w celu wyliczenia wartości globalnego wskaźnika Z wg modelu Altmana za pomocą specjalnej aplikacji, przygotowanej przez Panią Joannę Wawrzyńczak.



PROGRAM SZKOLENIA - DODATKOWE ZAGADNIENIA:

SPRAWOZDANIA FINANSOWE JAKO ŹRÓDŁO INFORMACJI


  1. TRUDNA SYTUACJA EKONOMICZNA - POJĘCIE PRZEDSIĘBIORSTWA ZAGROŻONEGO WEDŁUG KRYTERIÓW OKREŚLONYCH W PRZEPISACH PRAWA UNII EUROPEJSKIEJ DOTYCZĄCYCH UDZIELANIA POMOCY PUBLICZNEJ


  1. PRZESŁANKI DO OGŁOSZENIA UPADŁOŚCI

  1. Prawo upadłościowe i naprawcze

  2. Kodeks spółek handlowych

  3. Prawo spółdzielcze


  1. NARZĘDZIA OCENY KONDYCJI FIRMY

  1. BILANS ANALITYCZNY – ANALIZA POZIOMA I PIONOWA BILANSU

  2. RACHUNEK ZYSKÓW I STRAT – ANALIZA POZIOMA I PIONOWA RZIS

  3. RELACJE FINANSOWE

    1. Złota reguła finansowa

    2. Złota reguła bilansowa

  4. SYNTETYCZNY UKŁAD NIERÓWNOŚCI

  5. MODEL OCENY ZAGROŻENIA FIRMY BANKRUCTWEM

    1. MODEL ALTMANA

    2. MODEL POZNAŃSKI

  6. ANALIZA WSKAŹNIKOWA [MODEL DU PONTA]


  1. ANALIZA FINANSOWA – PRZEDMIOT OCENY KONDYCJI FIRMY

  1. SYTUACJA I SIŁA MAJĄTKOWA

  2. SYTUACJA I SIŁA FINANSOWA

  3. SYTUACJA I SIŁA DOCHODOWA

  4. PŁYNNOŚĆ


  1. SYTUACJA I SIŁA MAJĄTKOWA – analiza aktywów (bilans)

  1. Wskaźniki dynamiki aktywów

  2. Wskaźniki struktury aktywów

  3. Wskaźnik elastyczności majątku (wskaźnik unieruchomienia środków)

  4. Stopa zużycia środków trwałych

  5. Wskaźnik efektywności działania (MODEL DU PONTA)

  6. Relacja dynamiki sprzedaży i dynamiki aktywów obrotowych

  7. Czasówka” zapasów

  8. Wskaźniki rotacji zapasów (MODEL DU PONTA)

  9. Syntetyczny układ nierówności

  10. Wskaźnik rentowności aktywów (MODEL DU PONTA)


  1. SYTUACJA I SIŁA FINANSOWA – analiza pasywów (bilans)

  1. Wskaźniki dynamiki kapitałów

  2. Wskaźniki struktury pasywów

  1. zewnętrznej

  2. wewnętrznej

  1. Relacje finansowe

  1. Złota reguła finansowa („bankowa”)

  2. Złota reguła bilansowa

  1. Wskaźniki zadłużenia (MODEL DU PONTA)

  2. Wskaźniki rotacji zobowiązań (MODEL DU PONTA)

  3. Czasówka” zobowiązań

  4. Bilans odsetek

  5. Poziom zobowiązań przeterminowanych

  6. Bilans ruchu


  1. SYTUACJA I SIŁA DOCHODOWA – analiza rachunku zysków i strat

  1. Wskaźniki dynamiki RZIS

  2. Segmentacja rachunku zysków i strat

  3. Poziom kosztów

  4. Struktura kosztów rodzajowych

  5. Wskaźniki rentowności (MODEL DU PONTA)

  6. Relacja dynamiki sprzedaży i dynamiki aktywów obrotowych

  7. Wskaźniki efektywności gospodarowania

  8. Syntetyczny układ nierówności


  1. OCENA PŁYNNOŚCI – analiza cash flow

  1. Wskaźniki płynności statyczne – bilans (MODEL DU PONTA)

  1. bieżący

  2. wysokiej płynności (szybki)

  3. wystarczalności gotówkowej

  1. Wskaźniki płynności dynamiczne – rachunek przepływów pieniężnych

  2. Wskaźnik rotacji należności

  3. Czasówka” należności

  4. Bilans odsetek

  5. Poziom należności przeterminowanych

  6. Bilans ruchu

 

TERMINY I MIEJSCA:
15 czerwca 2010r. (wtorek) - BYDGOSZCZ
16 czerwca 2010r. (środa) - POZNAŃ
21 czerwca 2010 r. (poniedziałek) - WROCŁAW
23 czerwca 2010r. (środa) - RZESZÓW

OPIS SZKOLENIA:

Szkolenie ma na celu przedstawienie specyfiki księgowości pod kątem funkcjonowania firm posiadających status zakładu pracy chronionej zgodnie z obecnie obowiązującym stanem prawnym, w szczególności w aspekcie KSIĘGOWOŚCI I PODATKÓW W ZAKŁADACH PRACY CHRONIONEJ.
W codziennej działalności - jako firma OGÓLNOPOLSKA BAZA PRACODAWCÓW OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH - będąc w stałym kontakcie z pracodawcami, spotykamy się często z problemami w działach księgowości w zakresie wspomnianej specyfiki zagadnień księgowości, które znacząco odbiegają od standardowych umiejętności pracowników działów finansowo - księgowych. Rotacja na stanowiskach oraz ciągle zmieniające się prawo powodują wśród pracodawców zapotrzebowanie na osoby, które oprócz podstawowych kwalifikacji z zakresu księgowości posiadają również wiedzę uwzględniającą dość skomplikowany obszar charakterystyczny i niezbędny przy pracy w firmach zatrudniających osoby niepełnosprawne, w szczególności zakładach pracy chronionej. Szkolenie ma na celu przybliżyć problematykę funkcjonowania zakładów pracy chronionej (ZPChr) dla osób zajmujących się księgowością standardową, ale przede wszystkim rozwinąć i poszerzyć zakres umiejętności pracowników działów księgowości już zatrudnionych w zakładach pracy chronionej lub u pracodawców osób niepełnosprawnych z otwartego rynku pracy - w szczególności w zakresie:  tworzenia i wydatkowania ZFRON, aspektów pomocy de minimis, dofinansowania SOD, refundacji dodatkowych kosztów z PFRON - ujęcie bilansowe i podatkowe w świetle najnowszych interpretacji indywidualnych Izb Skarbowych oraz interpretacji ogólnej Ministra Finansów z 2010 roku. (więcej informacji w szczegółowym programie szkolenia poniżej)

SZKOLENIE ADRESUJEMY PRZEDE WSZYSTKIM DO:

  • pracowników działów księgowości w zakładach pracy chronionej chcących utrwalić i poszerzyć swoją wiedzę o tematykę specyfiki księgowości w zakładzie pracy chronionej,
  • pracowników działów księgowości w firmach z tzw. otwartego rynku pracy, chcących poszerzyć swoją wiedzę o tematykę specyfiki księgowości wynikającej z zatrudniania osób niepełnosprawnych w firmie,
  • pracowników działów księgowości w firmach, które starają się lub w przyszłości mają w zamiarze starać się uzyskać status zakładu pracy chronionej,
  • pracowników działów księgowości, osoby niepracujące, które chcą poszerzyć zakres własnych wiadomości celem powiększenia potencjalnych możliwości zmiany pracy/zatrudnienia

WYKŁADOWCA:

Joanna Wawrzyńczak - Dyrektor Finansowy w Ogólnopolskiej Bazie Pracodawców Osób Niepełnosprawnych, doradca w organizacji pracodawców OBPON.ORG, konsultant w serwisie www.vademecumwiedzy.pl, wieloletni Główny Księgowy w dużym zakładzie pracy chronionej. Doktorant na Wydziale Zarządzania, Informatyki i Finansów Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Krakowie, ukończone studia podyplomowe z zakresu rachunkowości i kontroli finansowej, świadectwo kwalifikacyjne Ministra Finansów uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych. Autorka książki wydawnictwa OBPON 2008: 'Bilansowe i podatkowe aspekty funkcjonowania zakładów pracy chronionej oraz pracodawców z otwartego rynku pracy'.

TERMINY I MIEJSCA:

 
1. Bydgoszcz - 15 czerwca 2010r.
Hotel Pod Orłem
ul. Gdańska 14, 85-006 Bydgoszcz
www.hotelpodorlem.pl

lokalizacja
2. Poznań - 16 czerwca 2010r.
Hotel Trawiński
Ul. Żniwna 2, 61-663 Poznań
www.hoteltrawinski.com.pl

lokalizacja
 
3. Wrocław - 21 czerwca 2010r.
Quality Hotel System Wrocław
al. M. Kromera 16, 51-163 Wrocław
www.wroclaw.hotelsystem.pl

lokalizacja
 
4. Rzeszów - 23 czerwca 2010r.
Hotel Classic
ul. Armii Krajowej 32, 35-327 Rzeszów
www.hotelclassic.pl

lokalizacja
 

UWAGA - ROZSZERZONY PROGRAM SZKOLEŃ:
Z uwagi na informacje, jakie dotarły do naszej firmy, dotyczące możliwości stosowania MODELU ALTMANA do oceny sytuacji finansowej podmiotu ubiegającego się o udzielenie pomocy innej niż de minimis (dofinansowanie do wynagrodzeń) oraz pomocy de minimis - w związku z wejściem w życie rozporządzeń Rady Ministrów z  dnia 29 marca 2010 r. - informujemy, iż na szkoleniach, które odbędą się w dniach 14-17 oraz 21-23 pt.:

KSIĘGOWOŚĆ I PODATKI W ZAKŁADACH PRACY CHRONIONEJ”

oprócz kwestii związanych z bilansowym i podatkowym ujęciem: funduszu ZFRON, pomocy de minimis, dofinansowania SOD i refundacji dodatkowych kosztów z PFRON po najnowszej interpretacji ogólnej Ministra Finansów

zostanie omówiona także istota metody Altmana, sposoby wyliczania różnych wariantów wskaźnika Altmana na przykładach konkretnych firm, jak również przedstawiona zostanie interpretacja wyliczonych wskaźników oraz zagrożenia związane z ewentualnym wyborem tej metody przez PFRON i inne podmioty udzielające pomocy publicznej.


PROGRAM SZKOLENIA:

I. EWIDENCJA ZAKŁADOWEGO FUNDUSZU REHABILITACJI OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W KSIĘGACH RACHUNKOWYCH.

  1. Podatek od nieruchomości w księgach rachunkowych zakładu pracy chronionej.
  2. Pozostałe zwolnienia z podatków i opłat - metody księgowania.
  3. Księgowanie środków z PIT-4, podział środków, zasady odprowadzania pobranych od wynagrodzeń zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych.
  4. Rachunek bankowy środków ZFRON. Ewidencja odsetek od środków zgromadzonych na wyodrębnionym rachunku bankowym funduszu rehabilitacji. Wydatkowanie ZFRON utworzonego z odsetek.
  5. Ewidencja funduszu ZFRON jako obowiązek ustawowy pracodawcy. Ewidencja analityczna ZFRON w księgach rachunkowych.
  6. Sprawdzanie poprawności naliczenia funduszu ze stanem środków na wyodrębnionym rachunku.
  7. Wydatki z ZFRON w ramach pomocy indywidualnej (zwrotnej, bezzwrotnej) - księgowania.
  8. Wydatki z ZFRON w ramach indywidualnych programów rehabilitacji - schematy księgowania pomocy socjalnej oraz pomocy de minimis.
  9. Wydatkowanie środków ZFRON ogólnego - stosowane rozwiązania księgowe.
  10. Zakup i sprzedaż środków trwałych sfinansowanych z ZFRON - schematy księgowe, kwota do przekazania na ZFRON oraz podział przekazanej kwoty w przypadku sprzedaży.

II. ŚRODKI TWORZĄCE ZFRON ORAZ WPŁATY NA PFRON Z TYTUŁU ZWOLNIEŃ W ASPEKCIE PODATKOWYM (UPDOP, UPDOF).

  1. Zwolnienie z podatku od nieruchomości w zakładach pracy chronionej.
  2. Zwolnienie z podatku rolnego i leśnego oraz z podatku od czynności cywilnoprawnych.
  3. Zwolnienia z opłat.
  4. Zaliczki na podatek dochodowy od wynagrodzeń (PIT-4).
  5. Odsetki na rachunku bankowym ZFRON.
  6. Niezamortyzowana część środków trwałych sfinansowanych z ZFRON.

III. ZASADY ZALICZANIA WYDATKÓW Z ZAKŁADOWEGO FUNDUSZU REHABILITACJI, W TYM PONIESIONYCH W RAMACH POMOCY DE MINIMIS, DO KOSZTÓW UZYSKANIA PRZYCHODÓW.

  1. Wydatki z ZFRON stanowiące pomoc socjalną dla niepełnosprawnych pracowników w interpretacjach indywidualnych Izb Skarbowych wydanych w latach 2009-2010.
  2. Wydatki z ZFRON utworzonego z podatku od nieruchomości ponoszone w ramach pomocy indywidualnej, indywidualnych programów rehabilitacji oraz z puli ogólnej funduszu.
  3. Wydatki z ZFRON utworzonego z pozostałych zwolnień podatkowych (podatku rolnego, leśnego, PCC) oraz utworzonego ze zwolnień z opłat - zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów.
  4. Wydatki z ZFRON utworzonego w 2010 roku oraz w latach poprzednich z części zaliczek na podatek od wynagrodzeń (PIT-4).
  5. Amortyzacja środków trwałych sfinansowanych z nadwyżki SOD otrzymanej w okresie od 1 stycznia 2004 r. do 31 grudnia 2006 r.
  6. Pozostałe wydatki z nadwyżki SOD otrzymanej w latach 2004-2006.
  7. Amortyzacja środków trwałych z nadwyżki SOD otrzymanej po 1 stycznia 2007 r.
  8. Zasady korygowania zeznań podatkowych w związku z dokonaniem wydatku z nadwyżki SOD.
  9. Pozostałe wydatki z nadwyżki SOD otrzymanej po 1 stycznia 2007.
  10. Amortyzacja środków trwałych sfinansowanych z ZFRON utworzonego ze zwolnienia z podatku od nieruchomości, podatku rolnego, leśnego oraz podatku od czynności cywilnoprawnych.
  11. Amortyzacja środków trwałych z ZFRON utworzonego z opłat.
  12. Amortyzacja środków trwałych z ZFRON utworzonego z PIT-4, zakupionych w 2010 roku oraz w latach poprzednich.
  13. Równowartość odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych zakupionych z ZFRON odnoszona na pozostałe przychody operacyjne.
  14. Równowartość pozostałych wydatków sfinansowanych z ZFRON odnoszona na pozostałe przychody operacyjne w świetle wyjaśnień organów skarbowych.

IV. REFUNDACJA DODATKOWYCH KOSZTÓW Z PFRON W KSIĘGACH RACHUNKOWYCH ZAKŁADU PRACY CHRONIONEJ. UJĘCIE REFUNDACJI ZA CELÓW PODATKOWYCH.

  1. Księgowanie refundacji z PFRON dotyczącej środków trwałych.
  2. Refundacja kosztów zakupu środków trwałych a przychód podatkowy.
  3. Amortyzacja środków trwałych objętych refundacją z PFRON.
  4. Częściowa refundacja samochodu osobowego powyżej 20 tys. euro - ustalanie odpisów amortyzacyjnych zaliczanych do kosztów uzyskania przychodów.
  5. Księgowanie wydatków objętych refundacją z PFRON.
  6. Bilansowe ujęcie refundacji dotyczącej wydatków innych niż zakup środków trwałych.
  7. Refundacja wydatków innych niż środki trwałe - ustalanie przychodu podatkowego.

V. DOFINANSOWANIE DO WYNAGRODZEŃ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W ASPEKCIE BILANSOWYM I PODATKOWYM.

  1. Dofinansowanie do wynagrodzeń (SOD) w księgach rachunkowych - metody księgowania.
  2. Dofinansowanie w podatkowej księdze przychodów i rozchodów.
  3. Ujęcie dofinansowania dla celów podatkowych - moment powstania przychodu podatkowego.
  4. Ustalanie rezerwy na podatek odroczony z tytułu dofinansowania.

VI. RÓŻNICE POMIĘDZY WYNIKIEM BILANSOWYM A PODSTAWĄ OPODATKOWANIA W ZAKŁADZIE PRACY CHRONIONEJ.

  1. Zakładowy plan kont - przydatne konta analityczne do ustalania podstawy opodatkowania.
  2. Typowe różnice pomiędzy wynikiem bilansowym a dochodem do opodatkowania - koszty.
  3. Typowe różnice pomiędzy wynikiem bilansowym a dochodem do opodatkowania - przychody.
  4. Wypełnianie zeznań podatkowym (CIT-8, PIT-36).
  5. Dochody zwolnione (CIT-8/O).
  6. Zestawienie do zeznania podatkowego CIT i PIT.
  7. Sporządzanie tabeli do informacji dodatkowej - trwałe i przejściowe różnice pomiędzy zyskiem/stratą brutto a podstawą opodatkowania.
  8. Zasady korygowania zeznań podatkowych.

VII. ORZECZNICTWO W ZAKRESIE ZFRON ORAZ POMOCY DE MINIMIS W ZPCH

  1. Wyroki Wojewódzkich Sądów Administracyjnych w zakresie funduszu ZFRON i pomocy de minimis.
  2. Wyjaśnienia Departamentu Rachunkowości Ministerstwa Finansów.
  3. Interpretacje indywidualne Urzędów Skarbowych oraz Izb Skarbowych.
  4. Interpretacja ogólna Ministra Finansów.
  5. Stanowiska Biura Pełnomocnika Rządu Do Spraw Osób Niepełnosprawnych.

PROGRAM OPRACOWANY PRZEZ PANIĄ JOANNĘ WAWRZYŃCZAK NA ZLECENIE FIRMY OGÓLNOPOLSKA BAZA PRACODAWCÓW OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH - PODLEGA OCHRONIE PRAW AUTORSKICH

PLAN GODZINOWY SZKOLENIA:

9.30 - 10.00 – rejestracja uczestników szkolenia
10.00 - 11.30 – szkolenie
11.30 - 11.45 – przerwa kawowa
11.45 - 13.00 – szkolenie
13.00 - 13.30 - obiad
13.30 - 15.30 – szkolenie
15.30 - 16.00 – pytania uczestników i rozdanie certyfikatów



CENNIK SZKOLEŃ:
DLA KLIENTÓW ( , , )
cena: 350,00
cena: 320,00 zł - dla 2 osoby z tej samej firmy (Klienci OBPON)
cena: 300,00 zł - dla 3 osoby z tej samej firmy (Klienci OBPON)
klientem OBPON jest każda firma posiadająca wykupiony, aktywny dostęp do przynajmniej jednej z naszych podstawowych usług:
( , , ) cena promocyjna dla Klientów naszej firmy obowiązuje od dnia 25.08.2008r.
PRZYPOMINAMY! Klienci firmy OBPON otrzymują atrakcyjne rabaty również na szkolenia i kursy kilkudniowe oraz szkolenia wyjazdowe, zagraniczne.
DLA POZOSTAŁYCH FIRM:
cena: 380,00 zł
cena: 350,00 zł - dla 2 osoby z tej samej firmy
cena: 320,00 zł - dla 3 osoby z tej samej firmy


WSZYSTKIM UCZESTNIKOM SZKOLEŃ ZAPEWNIAMY (w cenie szkolenia):
  • pełne materiały szkoleniowe,
  • obszerne opracowanie Pani Joanny Wawrzyńczak
  • serwis kawowy,
  • obiad








UWAGA PROMOCJA DLA UCZESTNIKÓW SZKOLEŃ! NA SZKOLENIU PROMOWAĆ BĘDZIEMY NAJNOWSZĄ KSIĄŻKĘ PANI JOANNY WAWRZYŃCZAK "Bilansowe i podatkowe aspekty funkcjonowania zakładów pracy chronionej oraz pracodawców z otwartego rynku pracy" WYDANIE II 2009/2010 ( data wydania czerwiec/lipiec 2010r.). Dla każdego uczestnika szkolenia książka do nabycia w specjalnej promocyjnej cenie 79,00 zł ( cena standard 139,00 zł)


 

PONADTO NA SZKOLENIU DOSTĘPNE BĘDĄ W SPRZEDAŻY NAJNOWSZE POZYCJE WYDAWNICZE FIRMY OBPON SKIEROWANE DO PRACODAWCÓW OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH:


Ekonomiczne aspekty zatrudniania osób niepełnosprawnych w Polsce w świetle aktualnych uregulowań prawnych dotyczących pomocy publicznej ze szczególnym uwzględnieniem wpływu dofinansowań do wynagrodzeń osób niepełnosprawnych na sytuację finansową jednostki Wydatkowanie środków ZFRON na indywidualne programy rehabilitacji

Oraz najnowsza książka naszego wydawnictwa:



ZGŁOSZENIA PRZYJMUJĄ:

Agnieszka Sawicka
tel. (016) 670-63-02, (016) 679 16 16 wew. 35, e-mail: a.sawicka@obpon.pl
regiony: kujawsko-pomorskie, małopolskie, lubuskie
Paweł Szustal
tel. (016) 670-63-02, (016) 679 16 16 wew. 37, e-mail: p.szustal@obpon.pl
regiony: pomorskie, mazowieckie, zachodnio-pomorskie
Anna Szymańska
tel. (016) 670-63-02, (016) 679 16 16 wew. 41, e-mail: a.szymanska@obpon.pl
regiony: wielkopolskie, warmińsko-mazurskie, opolskie
Barbara Dunaj
tel. (016) 670-63-02, (016) 679 16 16 wew. 45, e-mail: b.dunaj@obpon.pl
regiony: dolnośląskie, łódzkie, lubelskie
Agnieszka Hano
tel. (016) 670-63-02, (016) 679 16 16 wew. 46, e-mail: a.hano@obpon.pl
regiony: śląskie, podkarpackie, podlaskie, świętokrzyskie


Organizator szkolenia:

OGÓLNOPOLSKIE CENTRUM SZKOLENIOWE DLA PRACODAWCÓW OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
« powrót