e-ZFRON System Ewidencji Zakładowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

Artykuł

« powrót
poniedziałek, 24 stycznia 2011 r.

GOSPODARCZE MALINY 2010. Weź udział w plebiscycie. Wskaż palcem tych, którzy szkodzili gospodarce w roku 2010

Weź udział w plebiscycie. Wskaż palcem tych, którzy szkodzili gospodarce w roku 2010!



Firma OGÓLNOPOLSKA BAZA PRACODAWCÓW OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH informuje, iż „Puls Biznesu” wraz z Pracodawcami RP
 

ogłosili plebiscyt Gospodarcze Maliny 2010. Wspólnie z czytelnikami „PB” i internautami z pb.pl przyznają je tym, którzy w zakończonym roku mieli negatywny wpływ na polską gospodarkę, szkodzili przedsiębiorczości, psuli standardy rynku kapitałowego lub łamali dobre obyczaje biznesowe.

Plebiscyt będzie miał dwa etapy. W pierwszym czytelnicy „PB” i internauci z pb.pl zgłaszają kandydatury. Potem spośród najczęściej nominowanych wyłonią zdobywców Gospodarczych Malin 2010.

Kandydatury do Gospodarczych Malin 2010 przyjmowane są do 6 lutego.

Jako kandydata do Gospodarczych Malin 2010 Firma OGÓLNOPOLSKA BAZA PRACODAWCÓW OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH zgłosiła PAŃSTWOWY FUNDUSZ REHABILITACJI OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH (PFRON) - www.pfron.org.pl .

POWODY:
    Działania PFRON polegały na wielomiesięcznym wstrzymywaniu pracodawcom wypłat dofinansowań do wynagrodzeń zatrudnionych pracowników niepełnosprawnych, z uwagi na rzekome podejrzenie trudnej sytuacji ekonomicznej dotychczasowych beneficjentów pomocy w formie subsydiów płacowych, często również bez podania przyczyny. Problem ten objął ok. 1000 pracodawców, w szczególności prowadzących zakłady pracy chronionej. Zastosowanie wskaźnika Altmana jako podstawowego weryfikatora czy przedsiębiorstwo znajduje się w trudnej sytuacji ekonomicznej firmy potwierdziło jego nieskuteczność w naszych realiach gospodarczych i skutkowało wstrzymaniem dofinansowań stekom firm. Okres wyjaśnień dotyczących założonych przez PFRON blokad wydłużał się nawet do kilku miesięcy, stawiając wielu pracodawców w obliczu zachwiania płynności finansowej, zwolnień niepełnosprawnych pracowników, a w konsekwencji bankructwa tych firm.
      Wnioskując z informacji nadesłanych przez pracodawców sytuacja w PFRON jest nie do zaakceptowania i wręcz skandaliczna. PFRON wymagał od pracodawców niezwykle szczegółowych danych – opinii bankowych, historii rachunku, zaświadczeń o niezaleganiu z podatkami i wielu innych, w swoich odpowiedziach żądając od pracodawców coraz to innych dokumentów, co prowadzi do znacznego wydłużenia procesu wyjaśniającego. 

    "Granie na czas" PFRON-u nie było działaniem opartym na demokratycznych zasadach Państwa prawa, w którym przedsiębiorca powinien być traktowany jako podmiot posiadający zasadnicze znaczenie dla dochodów budżetowych i tworzenia miejsc pracy! 
Zachowanie pracowników PFRON względem zaistniałej sytuacji nie świadczyło o poważnym traktowaniu relacji na linii Fundusz - Pracodawca (beneficjent pomocy publicznej). Przypominamy, iż to nie pracodawcy winni są trudnościom weryfikacyjnym, na jakie napotkał PFRON w związku z ustalaniem, czy dana firma znajduje się w trudnej sytuacji ekonomicznej. Wszystko wskazywało na to, że badając sytuację ekonomiczną firm, to sam PFRON nie chciał przyznać się, że znajduje się w TRUDNEJ SYTUACJI EKONOMICZNEJ.     
       
PRZYPOMNIJMY NAJWAŻNIEJSZE ASPEKTY DZIAŁAŃ PFRON UTRUDNIAJĄCE TERMINOWE UZYSKIWANIE DOFINANSOWAŃ PRZEZ PRACODAWCÓW OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH:


 -
PFRON ustanawiał pracodawcom blokady dofinansowań bez podania konkretnych przyczyn oraz przed faktycznym stwierdzeniem, czy firma z całą pewnością znajduje się w trudnej sytuacji ekonomicznej;
 -
PFRON celowo wydłuża procedurę weryfikacji sytuacji ekonomicznej firm, doszukując się nieistotnych błędów w składanych przez pracodawców sprawozdaniach;
 -
występował w PFRON widoczny brak koordynacji pomiędzy poszczególnymi sekcjami, co bardzo utrudniało, a czasami uniemożliwiało wykonywanie obowiązków służbowych jego pracownikom;
 -
stosowana przez PFRON tzw. metoda Altmana nie odzwierciedlała rzeczywistej sytuacji ekonomicznej polskich przedsiębiorstw;
 -
blokady zakładane były przez pracowników PFRON często bezpodstawnie, - występują trudności w uzyskaniu wyjaśnień z PFRON oraz trudności z samym kontaktem z pracownikami Funduszu;
 - pracodawcy, którym udało się dodzwonić byli informowani, iż PFRON ma czas nawet 60 dni na rozpatrzenie ich dokumentów;
 -
PFRON nie odpowiadał na interwencje pracodawców, jak również Organizacji reprezentujących interesy pracodawców (w tym Organizacji OBPON.ORG);
 -
PFRON nie określał i nie podawał do publicznej wiadomości jasnych procedur obowiązujących przy weryfikacji sytuacji ekonomicznej firm oraz komunikatów określających najczęściej występujące przyczyny wstrzymania dofinansowania;
 
- PFRON często nie dochowywał terminów rozpatrzenia spraw wynikających z kodeksu postępowania administracyjnego;

    W tej sytuacji setki zakładów pracy chronionej, na skutek swobody działań urzędników państwowych stały się ofiarami arogancji instytucji powołanej do wspierania zatrudnienia osób niepełnosprawnych.
To wielki skandal także z punktu widzenia demokratycznego państwa prawa. W imię niepojętej idei PFRON kpił sobie w żywe oczy z podstawowych zasad życia społecznego i gospodarczego, narażając firmy i zatrudnione tam osoby na dramatyczne problemy. Niepojęte, że mając do czynienia z taką skalą zjawiska i nieprzewidywalnych konsekwencji swojego działania Zarząd PFRON i Pełnomocnik Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych pozostali w niewzruszonym przekonaniu o słuszności swojego postępowania.  

    Ze względu na powyższe argumenty PFRON jest, w naszym przekonaniu właściwym kandydatem do Gospodarczych Malin 2010.  
   



Apelujemy do wszystkich pracodawców osób niepełnosprawnych, aby zgłaszali swoje kandydatury, które przyjmowane są tylko do dnia 6 lutego 2011 roku!

ZGŁOSZENIA DO MALIN 2010 MOŻNA DOKONAĆ NA STRONIE http://maliny.pb.pl/



Źródło: na podst. PULS BIZNESU

« powrót