e-ZFRON System Ewidencji Zakładowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

Artykuł

« powrót
sobota, 5 lutego 2011 r.

OBPON: 2 - DNIOWY KURS: 'SPECJALISTA DS. KADR I PŁAC ORAZ ZATRUDNIANIA PRACOWNIKÓW NIEPEŁNOSPRAWNYCH' - z uwzględnieniem zmian w ustawie o rehabilitacji obowiązujących od 1.1.2011 r. E.SIERADZKA, R.MAJEWSKA


OGÓLNOPOLSKA BAZA PRACODAWCÓW OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH


zaprasza na 2 - dniowy kurs

"SPECJALISTA DS. KADR I PŁAC ORAZ ZATRUDNIANIA PRACOWNIKÓW NIEPEŁNOSPRAWNYCH - z uwzględnieniem zmian w ustawie o rehabilitacji obowiązujących od 1.1.2011 r."

(07 - 08 kwietnia 2011r.)
SULEJÓW k/ PIOTRKOWA TRYBUNALSKIEGO - Hotel Podklasztorze
Woj. Łódzkie


Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w certyfikowanym 2 - dniowym kursie na „SEPCJALISTĘ DS. KADR I PŁAC ORAZ ZATRUDNIANIA PRACOWNIKÓW NIEPEŁNOSPRAWNYCH”. Kurs organizowany przez naszą firmę jest nowością i obejmuje wszystkie zagadnienia przydatne w codziennej pracy związanej z zatrudnianiem, prawem pracy, kadr i płac oraz wnioskowania o pomoc publiczną związaną z zatrudnianiem osób niepełnosprawnych oraz wszelkimi zmianami w tej tematyce po 1 stycznia 2011 roku. Kurs przeprowadzony zostanie przez wybitnych specjalistów z tej dziedziny. Każdy uczestnik kursu otrzyma po jego zakończeniu certyfikat SEPCJALISTY DS. KADR I PŁAC ORAZ ZATRUDNIANIA PRACOWNIKÓW NIEPEŁNOSPRAWNYCH.

WYKŁADOWCY:



EDYTA SIERADZKA
Wiceprezes Organizacji OBPON.ORG, Dyrektor ds. Dofinansowań w OBPON.PL, konsultant, doradca w OBPON.PL - (inżynier, ekonomista), zawód wykonywany: Dyrektor ds. Dofinansowań i Rozwoju Produktu 'e-SOD' w firmie Ogólnopolska Baza Pracodawców Osób Niepełnosprawnych, od dnia 22.10.2009r. Zastępca Prezesa w ORGANIZACJI OGÓLNOPOLSKA BAZA PRACODAWCÓW OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH OBPON.ORG specjalizacja: Dofinansowanie do wynagrodzeń i refundacja składek ZUS, SODiR, pomoc publiczna - de minimis, ZFRON, IPR, prawo zamówień publicznych, fundusze unijne, systemy zarządzania jakością, zagadnienia księgowości w ZPCHr Była Pełnomocnik Zarządu w jednym z zakładów pracy chronionej. Posiada kilkuletnie doświadczenie w problematyce funkcjonowania zakładów pracy chronionej. Była Kierownikiem PFRON i Pomocy Publicznej dużej firmy posiadającej status zakładu pracy chronionej zatrudniającej ok. 500 osób w tym 400 osób niepełnosprawnych i Dyrektorem ds. Zarządzania. Doradza i pomaga w rozliczeniach innym firmom zarówno wśród ZPCH, jak i z tzw. otwartego rynku pracy. Zajmuje się tematyką związaną z zatrudnianiem, rehabilitacją, pomocą publiczną (SOD, de minimis), ZFRON. Doradca i specjalista rozliczeń SOD i składek ZUS. Wzięła udział w ok. 45 szkoleniach z zakresu tematyki osób niepełnosprawnych. Dodatkowo zajmuje się systemami zarządzania oraz prawem zamówień publicznych. Jest również Auditorem Wiodącym Norm ISO 9001:2000(akredytacja w IRCA). Absolwentka Magisterskich Studiów Menedżerskich MBA na Wydziale Zarządzania, Informatyki i Finansów Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Doradca przy budowie nowego systemu rozliczeń dofinansowań firmy OBPON: e-SOD, wykładowca na szkoleniach współpracujący na stałe z serwisem Vademecum Wiedzy. Współautorka książki pt. "DOFINANSOWANIA WYNAGRODZEŃ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH I REFUNDACJA SKŁADEK NA UBEZPIECZENIA SPOŁECZNE - Stan prawny obowiązujący od 1 stycznia 2008r." Autorka publikacji dot. tematyki dofinansowań w dzienniku 'Rzeczpospolita' oraz w serwisie dla pracodawców ON www.zpchr.info, autorka najnowszej książki pt.: ""Ekonomiczne aspekty zatrudniania osób niepełnosprawnych w Polsce w świetle aktualnych uregulowań prawnych dotyczących pomocy publicznej ze szczególnym uwzględnieniem wpływu dofinansowań do wynagrodzeń osób niepełnosprawnych na sytuację finansową jednostki" - stan prawny 2009r. Od dnia 22.10.2009r. pełni również funkcję Zastępcy Prezesa w Organizacji Pracodawców OGÓLNOPOLSKA BAZA PRACODAWCÓW OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH OBPON.ORG

RENATA MAJEWSKA
Niezależny ekspert z zakresu prawa pracy, a zwłaszcza z obliczania wynagrodzeń, właścicielka firmy ,,Biuro Kadr i Płac'', prawnik, doświadczony wykładowca w dziedzinie prawa pracy, w tym w praktycznym rozliczaniu wynagrodzeń. Autorka licznych artykułów poświęconych praktycznym aspektom stosowania prawa pracy i ubezpieczeń społecznych. Wieloletnia redaktorka w dziale prawnym ,,Rzeczpospolitej''.
Ukończyła studia prawnicze na Uniwersytecie w Łodzi, specjalizacjąc się w podatku dochodowym. Potem przez ponad 10 lat pracowała w dziel prawnym gazety codziennej, zajmując się prawem pracy, składkami i podatkami oraz praktycznymi aspektami naliczania wynagrodzeń, oraz prowadziła poradnik dla pracodawców z tego zakresu. Obecnie właścicielka firmy "Biuro Kadr i Płac" prowadzącej szkolenia z tego zakresu.


SZKOLENIE ADRESUJEMY DO:
Wszystkich pracowników zajmujących się zagadnieniami kadr i płac u pracodawców ubiegających się o dofinansowania do wynagrodzeń i refundację składek ZUS - zarówno zakładów pracy chronionej, jak i firm z otwartego rynku pracy, przedstawicieli firm, które mają zamiar zatrudniać osoby niepełnosprawne i ubiegać się o pomoc w roku 2011, pracowników działów księgowości i kadr - w szczególności osób zajmujących się rozliczeniami dofinansowań w firmach. Serdecznie zapraszamy!

TERMIN I MIEJSCE:


07-08 kwietnia 2011r.

Hotel Podklasztorze
ul. Władysława Jagiełły 1
97-330 Sulejów
woj. łódzkie
www.hotelpodklasztorze.pl


PROGRAM KURSU

Dzień pierwszy
Zatrudnianie i wynagradzanie niepełnosprawnych
prowadząca - Renata Majewska
  1. Zawieranie umów o pracę z niepełnosprawnymi oraz dokumentacja personalna
    • dokumenty wymagane od niepełnosprawnych przy rekrutacji,
    • różne rodzaje umów o pracę (czas określony, nieokreślony, na zastępstwo, na okres próbny),
    • elementy umowy o pracę zawartej z niepełnosprawnym,
    • sporządzamy informację o warunkach zatrudnienia dla niepełnosprawnego.
  2. Inna dokumentacja pracownicza dotycząca niepełnosprawnych
    • potwierdzanie stopnia i przyczyny niepełnosprawności,
    • orzeczenia o niepełnosprawności.
  3. Szczególne uprawnienia niepełnosprawnych pracowników w miejscu pracy
    • krótszy czas pracy niepełnosprawnych w stopniu znacznym lub umiarkowanym,
    • jak liczyć wymiar czasu pracy niepełnosprawnych,
    • zakaz pracy w porze nocnej i w godzinach nadliczbowych,
    • dodatkowa przerwa w pracy na gimnastykę i wypoczynek,
    • gwarancja do nieobniżania wynagrodzenia w związku z przejściem na niższe normy czasu pracy (7 godzin dziennie i 35 na tydzień),
    • dodatkowy urlop wypoczynkowy,
    • płatne zwolnienia z pracy na turnus rehabilitacyjny i na badania,
    • obowiązek organizacji nowego stanowiska dla niepełnosprawnego, który w wyniku wypadku lub choroby zawodowej utracił zdolność do wykonywania dotychczasowej pracy.
  4. Odrębności w ustalaniu wynagrodzenia za pracę i innych świadczeń dla niepełnosprawnych
    • wynagrodzenie za urlop wypoczynkowy,
    • ekwiwalent za urlop, w tym obliczanie współczynnika ekwiwalentu,
    • odprawy i odszkodowania,
    • wynagrodzenie za zwolnienia od pracy,
    • wynagrodzenie chorobowe i zasiłki,
    • wynagrodzenie częściowe.
  5. Uprawnienie niepełnosprawnych z tytułu bezrobocia i aktywizacji zawodowej
    • udział w warsztacie i turnusie rehabilitacyjnym oraz dofinansowania uczestnictwa,
    • korzystanie z usług i instytucji rynku pracy na zasadach dotyczących osób pełnosprawnych,
    • udział niepełnosprawnego poszukującego pracy niepozostającego w zatrudnieniu w: stażach, szkoleniach, pracach interwencyjnych, przygotowaniu zawodowym dla dorosłych itd.
    • jednorazowa dotacja na działalność gospodarczą lub rolniczą,
    • dofinansowanie do oprocentowania kredytu bankowego wziętego na kontynuowanie działalności gospodarczej lub rolnej.
  6. Inne uprawnienie niepełnosprawnych
    • wstęp z psem asystującym do budynków użyteczności publicznej oraz środków transportu kolejowego, drogowego, lotniczego.
  7. Potrącenia z wynagrodzenia oraz z zasiłków dla niepełnosprawnych pracowników
    • potrącenia obligatoryjne i dobrowolne,
    • granice potrąceń w przypadku pojedynczych potrąceń oraz w przypadku zbiegu potrąceń,
    • ustalanie kwot wolnych od potrąceń w przypadku wynagrodzenia oraz zasiłków.
  8. Ustalanie podstawy wymiaru składek dla niepełnosprawnych pracowników i naliczanie składek

Dzień drugi
Dofinansowanie i inne formy pomocy dla pracodawców zatrudniających niepełnosprawnych
prowadząca - Edyta Sieradzka

  1. Status osoby niepełnosprawnej w 2011 r.
    • orzeczenia o niepełnosprawności w Polsce w 2011 r. i ich wpływ na status niepełnosprawnego,
    • schorzenia specjalne w praktyce występowania o zwiększone dofinansowanie według najnowszych interpretacji BON,
    • ciągłość orzeczeń o niepełnosprawności, a drugie orzeczenie wydane po 1.1.2011 r.
    • pokrywanie się ważności 2 orzeczeń np. z ZUS i PZO stwierdzających inne stopnie niepełnosprawności (ich wpływ na uzyskiwanie pomocy publicznej i zapewnienie prawidłowego stosowania KP i ustawy o rehabilitacji),
    • procedura sprawdzania orzeczeń podczas kontroli przez inspektorów PFRON, NIK itd.,
    • tzw. „przekładanie” orzeczeń na stopnie niepełnosprawności.
  2. Zmiany po 1.1.2011 r. w uzyskiwaniu dofinansowań przez zpch i otwarty rynek
    • definicja najniższego wynagrodzenia (w 2011 i 2012 - 1276 zł),
    • definicja kosztów płacy w świetle najnowszego stanowiska BON.
    • wyliczenie kosztów płacy i limitu kosztów płacy, od którego jest uzależniona kwota wypłacanego przez PFRON dofinansowania,
    • miesięczne dofinansowania do wynagrodzenia pracownika niepełnosprawnego,
    • wskaźniki potrzebne do ustalenia maksymalnego dofinansowania z podziałem na stopnie niepełnosprawności i status pracodawcy,
    • schemat liczenia od 1.1.2011 r. maksymalnych kwot dofinansowań,
    • zwiększenie wskaźników dla schorzeń specjalnych,
    • porównanie opłacalności zwiększania wskaźników i limitu kosztów płacy,
    • omówienie pomocy, która może zostać udzielona tylko do 75% kosztów płacy dla przedsiębiorcy i do 90% dla pracodawców nie prowadzących działalności gospodarczej,
    • miesięczne dofinansowanie proporcjonalne do wymiaru czasu pracy pracownika,
    • składanie odwołań do MPiPS a wyjaśnienia prezesa PFRON,
    • uzyskania dofinansowana na pracownika zatrudnionego u dwóch pracodawców,
    • ustalenie zatrudnienia i wskaźnika potrzebnego do wyliczenia zatrudnienia ogółem i zatrudnienia osób niepełnosprawnych na podstawie art. 21 ust. 5 ustawy o rehabilitacji oraz rozporządzenia unijnego 800/2008.
    • uzyskiwanie dofinansowana na nowych pracowników, wykazanie wzrostu netto zatrudnienia lub zastosowanie metody jakościowej,
    • dokumentowanie stosowania tzw. wyłączeń,
    • ostatnie interpretacje MPiPS na temat efektu zachęty.
    • wzrost netto zatrudnienia ogółem oraz wzrost netto zatrudnienia pracowników niepełnosprawnych,
    • miesięczne dofinansowanie a uzyskana dodatkowa pomoc ze środków publicznych.
  3. Sporządzanie dokumentacji w sprawie dofinansowań w praktyce
    • wypełnianie poz. 37 i 41 druku INF-D-P w sytuacji podpisania umowy z oddziałem PFRON na refundację dodatkowych kosztów administracyjnych,
    • wypełnianie Informacji o pomocy publicznej INF-O-PP a uzyskiwanie dodatkowej pomocy z tytułu zatrudniania osób niepełnosprawnych,
    • robienie korekt Wn-D i INF-D-P a wypełnienie INF-O-PP,
    • terminy wypłaty miesięcznego dofinansowana a odsetki, wyliczanie odsetek a zaległości w PFRON,.
    • druk INF-D-P i wniosek Wn-D i ich wypełnianie po 1.1.2011 r., (nowy)
    • robienie korekt wniosku Wn-D i załączników INF-D-P za 2010 r..
    • omówienie najczęściej pojawiających się problemów przy aplikowaniu o dofinansowania,
    • omówienie najnowszych wyjaśnień i stanowisk MPiPS, BON, PFRON na temat dofinansowania po 1.1.2011 r. (efekt zachęty, wzrost netto, koszty płacy itp. sytuacja ekonomiczna pracodawcy, wskaźnik ALTMANA).
  4. Inne formy pomocy dla pracodawców zatrudniających niepełnosprawnych
    • zwrot kosztów na przystosowanie stanowiska pracy,
    • dofinansowanie do wynagrodzenia pracownika pomagającego niepełnosprawnemu,
    • zwrot kosztów wyposażenia stanowiska pracy,
    • dodatkowa rekompensata dla zakładu pracy chronionej,
    • dofinansowanie do 50% oprocentowania zaciągniętych kredytów bankowych,
    • refundacja dodatkowych kosztów pracodawcy bezpośrednio wynikających z zatrudnienia osób niepełnosprawnych (dodatkowe koszty administracyjne, transportowe, budowy i rozbudowy) - weryfikacja podpisanych umów, stosowanie zabezpieczeń, przygotowanie do negocjacji refundacji na 2011 r., - omówienie odmów przez Odziały PFRON
    • refundacja kosztów szkoleń pracownika niepełnosprawnego,
    • obowiązek oraz możliwość zwolnienia z wpłat na PFRON - dla pracodawców zatrudniających powyżej 25 osób w przeliczeniu na etaty.
  5. Najnowsze interpretacje BON i PFRON wpływające na uzyskiwanie pomocy dotyczące:
    • uzyskiwania dofinansowań do wynagrodzeń osób niepełnosprawnych,
    • wyliczania wskaźników zatrudnienia ogółem i niepełnosprawnych,
    • zaliczania osób do pracowników niepełnosprawnych,
    • ciągłości orzeczeń w związku z możliwością korekt w SODiR,
    • uzyskiwania refundacji dodatkowych kosztów administracyjnych, transportowych, budowy i rozbudowy,
    • "przekładania orzeczeń" według ustawy o rehabilitacji.
  6. Pytania i odpowiedzi na temat zatrudniania i rozliczania niepełnosprawnych pracowników od 1.1.2011 r.


Szkolenie będzie prowadzone w sposób praktyczny. Omawiane zagadnienia wykładowca zaprezentuje na podstawie konkretnych sytuacji życiowych i wyliczeń, przedstawiając wzory druków oraz ewentualne orzecznictwo sądowe lub urzędowe interpretacje w tych kwestiach. Uczestnicy będą mogli na bieżąco zadawać pytania, a zgłaszane wątpliwości rozwiązać na przykładach. Program autorski dla OBPON (02.02.2011 r.) – Opracowanie: Renata Majewska i Edyta Sieradzka.
opracowanie programu: Edyta Sieradzka, Renata Majewska - NA ZLECENIE FIRMY OBPON

PLAN GODZINOWY:

07.04.2011 r. (czwartek)
11:00 -12:00 - przyjazd oraz zakwaterowanie
12:00 - 13:00 - obiad w Restauracji
13:00 - 18:00 - zajęcia, wykłady
19:30 - 22:00 – uroczysta kolacja w restauracji


08.04.2011 r. (piątek)
8:00 - 9:00 - śniadanie
9:00 - 13:00 - zajęcia, wykłady
13:30 – 14:30 - obiad w Restauracji
14:30 – wyjazd


UWAGA - ZE WZGLĘDU NA WARSZTATOWY CHARAKTER SZKOLENIA PRZYJMIEMY OGRANICZONĄ ILOŚĆ UCZESTNIKÓW. DECYDUJE KOLEJNOŚĆ ZGŁOSZEŃ ORAZ FAKT BYCIA KLIENTEM OBPON (wykupione dostepy do serwisów www.zpchr.info oraz www.vademecumwiedzy.pl). ZGŁOSZENIA PROSIMY PRZESYŁAĆ ZA POMOCĄ ZAŁĄCZONEJ PONIŻEJ KARTY.

CENNIK SZKOLEŃ:

DLA KLIENTÓW ( , , )
cena: 950,00 zł + 23% VAT
Klientem OBPON jest każda firma posiadająca wykupiony, aktywny dostęp do przynajmniej jednej z naszych podstawowych usług: ( , , ) cena promocyjna dla Klientów naszej firmy obowišzuje od dnia 25.08.2008r.
DLA POZOSTAŁYCH FIRM:
cena: 980,00 zł + 23% VAT

UWAGA! Usługi szkoleniowe od 1 stycznia 2011 r. zostały opodatkowane stawką podstawową 23% na podstawie ustawy o podatku od towarów i usług.

W przypadku zgłoszenia drugiej osoby z tej samej firmy istnieje możliwość udzielenia rabatu. W tym celu prosimy o kontakt z opiekunem Państwa województwa

W cenie kursu - dniowego:

  • materiały szkoleniowe opracowane przez Panią Edytę Sieradzką oraz Renatę Majewską,
  • uczestnictwo w wykładach, możliwość indywidualnych konsultacji z wykładowcami
  • pełne wyżywienie (śniadanie , obiad x 2, kolacja)
  • serwis kawowy
  • nocleg
  • uroczysta kolacja dla uczestników kursu

WARUNKI UCZESTNICTWA:
opłacenie szkolenia wg. wybranego wariantu nie później niż na 3 dni przed jego rozpoczęciem zgłoszenia przyjmowane będą nie później niż na 3 dni przed rozpoczęciem szkolenia na numer faksu: (016) 670 63 02 wew. 34, lub 33 oraz e-mailem (skan wypełnionej karty zgłoszeniowej) na adres biuro@obpon.pl, Ewentualnej rezygnacji prosimy dokonać nie później jak na 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia
UWAGA! Ilość miejsc ograniczona - decyduje kolejność zgłoszeń

KARTA ZGŁOSZENIOWA DO POBRANIA >>>

UWAGA! Indywidualnych ustaleń w sprawach uczestnictwa prosimy dokonywać nie później niż na 5 dni przed rozpoczęciem szkolenia. Możliwa rezerwacja pokoi pojedynczych, apartamentów (za dopłatą), (cena do uzgodnienia z organizatorem). W przypadku zgłoszenia większej niż 2 uczestników z jednej firmy istnieje możliwość uzyskania dodatkowego rabatu.

 

HANDLOWCY - ZESPÓŁ SPRZEDAŻY:
W przypadku zapytań prosimy wybrać opiekuna wg. regionu.

Agnieszka Jasińska
tel. (016) 670-63-02, (016) 679 16 16 wew. 35, e-mail: a.jasinska@obpon.pl
regiony: kujawsko-pomorskie, małopolskie, lubuskie
Paweł Szustal
tel. (016) 670-63-02, (016) 679 16 16 wew. 37, e-mail: p.szustal@obpon.pl
regiony: pomorskie, mazowieckie, zachodnio-pomorskie
Anna Szymańska
tel. (016) 670-63-02, (016) 679 16 16 wew. 41, e-mail: a.szymanska@obpon.pl
regiony: wielkopolskie, warmińsko-mazurskie, opolskie
Barbara Dunaj
tel. (016) 670-63-02, (016) 679 16 16 wew. 45, e-mail: b.dunaj@obpon.pl
regiony: dolnośląskie, łódzkie, lubelskie
Agnieszka Hano
tel. (016) 670-63-02, (016) 679 16 16 wew. 46, e-mail: a.hano@obpon.pl
regiony: śląskie, podkarpackie, podlaskie, świętokrzyskie

 

 

« powrót