e-ZFRON System Ewidencji Zakładowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

Artykuł

« powrót
piątek, 25 lutego 2011 r.

KONFERENCJA ISP MODZELEWSKI I WSPÓLNICY: 'Zakłady Pracy Chronionej w roku 2011 - skutki nowelizacji Ustawy o Rehabilitacji oraz zmian w prawie podatkowym' UWAGA - 150 ZŁ RABATU DLA UCZESTNIKÓW, KTÓRZY POWOŁAJĄ SIĘ NA OBPON!



INSTYTUT STUDIÓW PODATKOWYCH MODZELEWSKI I WSPÓLNICY

zaprasza na konferencję:

"Zakłady Pracy Chronionej w roku 2011 - skutki nowelizacji Ustawy o Rehabilitacji oraz zmian w prawie podatkowym"

NASZE SZKOLENIA SĄ BEZ VAT !!!

24-26 marzec 2011 r.
Zakopane, ul. Wierchowa 2
Hotel Antałówka


UWAGA - 150 ZŁ RABATU DLA UCZESTNIKÓW, KTÓRZY POWOŁAJĄ SIĘ NA OBPON


Szanowni Państwo

Instytut Studiów Podatkowych zaprasza na marcową konferencję poświęconą omówieniu najistotniejszych problemów prawno-podatkowych dotyczących funkcjonowania Zakładów Pracy Chronionej w roku 2011.

W ramach prowadzonych wykładów zostaną omówione kwestie dotyczące Zakładowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w księgach rachunkowych pracodawcy (zakładu pracy chronionej lub pracodawcy, który utracił status zpch) w świetle obowiązku zwrotu niewykorzystanych środków ZFRON do Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych .

Omówione zostaną również bieżące problemy związane z wdrożeniem nowych rozwiązań w podatku dochodowym od osób prawnych z uwzględnieniem zmian wprowadzanych do ustawy w trakcie bieżącego roku oraz aktualnych interpretacji i orzeczeń.

Część wykładów dotyczących zmian w podatku VAT od dnia 1 stycznia 2011 r., a także nowelizacji planowanej od dnia 1 kwietnia 20011 r. prowadzi Prof. dr hab. Witold Modzelewski - współtwórca pierwszej wersji Ustawy o podatku VAT oraz inicjatora naprawy jego obecnej postaci - wybitny specjalista w tej dziedzinie.



Program konferencji:

  1. Zakładowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych po 1 stycznia 2011 r.
    • zmiany w ustawie o rehabilitacji dotyczące zwolnień z podatków i opłat w zakładach pracy chronionej
    • zmiany w przekazywaniu kwot pobranych zaliczek PIT-4 na ZFRON i PFRON
    • nowe zasady dotyczące prowadzenia rachunku bankowego i kasy środków ZFRON
    • rozszerzenie sankcji za nieprzestrzeganie przepisów ustawy w zakresie ZFRON
    • obowiązek zwrotu niewykorzystanych środków funduszu do PFRON.
  2. Pracodawcy zobowiązani do zwrotu niewykorzystanych środków ZFRON do PFRON.
  3. Fundusz ZFRON po rezygnacji lub utracie statusu zakładu pracy chronionej - warunki zachowania środków ZFRON oraz niezamortyzowanej wartości środków trwałych sfinansowanych z ZFRON, wydatkowanie środków funduszu, w tym ramach pomocy de minimis, przekazywanie pobranych zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych (PIT-4).
  4. Utrata statusu zpch a obowiązek zwrotu niewykorzystanych środków funduszu rehabilitacji do PFRON.
  5. Środki podlegające zwrotowi w świetle znowelizowanej ustawy o rehabilitacji.
  6. Dzień uzyskania środków z PIT-4, z podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego oraz ze zwolnień z opłat.
  7. Prawidłowo prowadzona ewidencja ZFRON jako podstawa do ustalenia kwoty do zwrotu. Sankcje za nieprowadzenie ewidencji.
  8. Dostosowanie ewidencji z ZFRON do obowiązku zwrotu niewykorzystanych środków z ZFRON oraz do potrzeb kwalifikacji wydatków do kosztów uzyskania przychodów i ustalania podstawy opodatkowania.
  9. Przeksięgowanie środków z dużego ZFRON na pomoc indywidualną lub indywidualne programy rehabilitacji.
  10. Dokumentowanie wydatków z ZFRON.
  11. Wydatki z ZFRON stanowiące pomoc de minimis - definicja pomocy de minimis oraz kwalifikowanie wydatków z ZFRON do pomocy de minimis:
    • wydatki z ZFRON stanowiące bezwzględną pomoc de minimis
    • wydatki z ZFRON stanowiące względną pomoc de minimis (wyjaśnienia BON)
    • wydatki z ZFRON poza rygorami pomocy de minimis
  12. Księgowanie wydatków z ZFRON z puli ogólnej ZFRON, IPR-ów i z pomocy indywidualnej - stosowane schematy księgowe, data księgowania wydatków, data wykorzystania środków z ZFRON.
  13. Zakup środków trwałych - stosowane rozwiązania księgowe dotyczące wykorzystania środków ZFRON, skutki podatkowe.
  14. Sprzedaż środków trwałych sfinansowanych z ZFRON - wpływ stosowanej metody amortyzacji na wysokość kwoty do przekazania na ZFRON, podział przekazanej kwoty, sprzedaż środka trwałego a zaświadczenie de minimis.
  15. Księgowanie wydatków w ramach pomocy de minimis - dzień udzielenia pomocy a dzień ujęcia wydatku w księgach rachunkowych.
  16. Faktura pro forma i faktury zaliczkowe w świetle wykorzystania środków ZFRON.
  17. Płatności ratalne z ZFRON - data wydatku z funduszu, data obciążenia ZFRON, data udzielenia pomocy de minimis.
  18. Nabycie środków trwałych w drodze leasingu - obciążenie funduszu ZFRON:
    • w leasingu finansowym
    • w leasingu operacyjnym
  19. Finansowanie robót budowlanych z ZFRON.
  20. Finansowanie bazy rehabilitacyjnej, wypoczynkowej i socjalnej ze środków funduszu rehabilitacji.
  21. Finansowanie kosztów wynagrodzenia z funduszu rehabilitacji - data wydatku a data wykorzystania funduszu ZFRON.
  22. Pożyczki udzielane w ramach pomocy indywidualnej.
  23. Uzgadnianie salda funduszu ZFRON na koniec roku obrotowego.
  24. Weryfikacja stanu ZFRON z saldem na rachunku bankowym ZFRON. Korygowanie niezgodności związanych z funduszem rehabilitacji.
  25. Weryfikacja prawidłowości i terminowości wpłat na ZFRON.
  26. Limit pomocy de minimis - obliczanie wykorzystania pomocy w okresie trzech lat kalendarzowych. Data wydatku a data wydania zaświadczenia.
  27. Zaświadczenia de minimis - terminy, procedury, podstawa prawna.
  28. Dokumenty składane przy występowaniu o zaświadczenie de minimis:
    • potwierdzenie dokonania wydatku z ZFRON
    • formularz informacji składanych przy występowaniu o udzielenie pomocy
    • sprawozdania finansowe (podmioty zobowiązane do sporządzania i przekazywania sprawozdań finansowych, elementy sprawozdania finansowego)
  29. Brak zaświadczenia potwierdzającego charakter pomocy de minimis - konsekwencje finansowe, bilansowe i podatkowe.
  30. Wypełnianie części B formularza informacji - sposób dokonywania analizy w celu udzielenia odpowiedzi w pkt 1-4 oraz 5 formularza.
  31. Trudna sytuacja ekonomiczna według kryteriów określonych w przepisach prawa Unii Europejskiej dotyczących udzielania pomocy publicznej:
    • mikroprzedsiębiorstwa, małe i średnie przedsiębiorstwa
    • duże przedsiębiorstwa
  32. Ocena sytuacji ekonomicznej wnioskodawcy dokonywana przez organ udzielający pomocy de minimis.
  33. Podatek dochodowy od osób prawnych z uwzględnieniem zmian na 2011 rok.
  34. Kolejne nowelizacje przepisów o VAT - dzień 1 kwietnia i 1 maja 2011 r.: fakturowanie, ewidencja, podatek należny, kasy rejestrujące.
  35. Orzecznictwo NSA w zakresie podatku VAT.

Zajęcia poprowadzą:

prof. dr hab. Witold Modzelewski
Najbardziej znany wykładowca problematyki podatkowej, w tym zwłaszcza podatku od towarów i usług, zaliczony w rankingu "Gazety Prawnej" do pierwszej trójki najlepszych doradców podatkowych kraju. Profesor Uniwersytetu Warszawskiego, doradca podatkowy nr 00001, radca prawny, autor ponad 1000 publikacji na tematy podatkowe, m.in. redaktor unikatowej serii Komentarzy do podatku od towarów i usług, podatków dochodowych oraz podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego. Od 34 lat wykłada problematykę podatkową na Uniwersytecie Warszawskim oraz wielu innych uczelniach. Autor opinii opracowanych dla Sejmu i Senatu. W latach 1992-1996 - wiceminister finansów. Od ponad 15 lat występuje jako pełnomocnik w sporach podatkowych. Współtwórca Instytutu Studiów Podatkowych.
Jacek Pyssa
Dyrektor departamentu podatków bezpośrednich ISP, radca prawny zajmujący się m.in. obsługą nadzorów podatkowych dla największych polskich przedsiębiorstw dotyczących podatku dochodowego od osób prawnych, pełnomocnik w postępowaniach przed organami podatkowymi oraz sądami w licznych sprawach podatkowych, praktyk oraz wykładowca akademicki. Jest autorem i współautorem książek i publikacji w zakresie prawa podatkowego, w tym zwłaszcza podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatku od towarów i usług.
Joanna Wawrzyńczak
Dyrektor Finansowy w Ogólnopolskiej Bazie Pracodawców Osób Niepełnosprawnych, doradca w organizacji pracodawców OBPON.ORG, konsultant w serwisie www.vademecumwiedzy.pl, wieloletni Główny Księgowy w dużym zakładzie pracy chronionej. Doktorant na Wydziale Zarządzania, Informatyki i Finansów Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Krakowie, ukończone studia podyplomowe z zakresu rachunkowości i kontroli finansowej, świadectwo kwalifikacyjne Ministra Finansów uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych. Autorka książki wydawnictwa OBPON 2008: 'Bilansowe i podatkowe aspekty funkcjonowania zakładów pracy chronionej oraz pracodawców z otwartego rynku pracy'.
Sędzia NSA - gość specjalny

Konferencja odbędzie się w Pensjonacie Antałówka. Jest to pięknie wkomponowanym w południowo-zachodni stok Antałówki  ośrodek otoczony kompleksem leśnym. Położenie to stwarza szczególną atmosferę do wypoczynku wzbogaconą dodatkowo wspaniałą panoramą Zakopanego, Gubałówki a przede wszystkim Tatr ze szczególną ekspozycją Giewontu. W ramach programu organizatorzy zapewniają wycieczkę do jednej z dolin tatrzańskich oraz kolacje w karczmie regionalnej (prosimy o zabranie strojów turystycznych).


Serdecznie zapraszamy do udziału ! ! !


UWAGA:
Organizatorzy zapewniają zakwaterowanie i kolację już w dniu poprzedzającym konferencję tj. 23 marca 2011 r. od godz. 15:00. Miejsca będą rezerwowane wg kolejności wpływów kart zgłoszeń.

Koszt uczestnictwa wraz z materiałami - 1,360 zł
Należność za zakwaterowanie i wyżywienie - 960 zł
UWAGA - 150 ZŁ RABATU DLA UCZESTNIKÓW, KTÓRZY POWOŁAJĄ SIĘ NA OBPON

Ilość pokoi jednoosobowych ograniczona - decyduje kolejność wpływu karty zgłoszenia.

Dla naszych stałych uczestników 15 % zniżki


INFORMACJE ORGANIZACYJNE

Aby dokonać zgłoszenia należy:

  1. Przesłać wypełnioną kartę zgłoszenia pocztą lub faksem na adres Oddziału ISP w Krakowie - 31-046 Kraków, ul. św. Gertrudy 7/12 tel. (012) 423-23-00, 432-25-60, 432-25-61, fax wew. 22
  2. Dokonać wpłaty na konto bankowe:

    Instytut Studiów Podatkowych Modzelewski
    i Wspólnicy Sp. z o.o.
    04-367 Warszawa, ul. Kaleńska 8
    PEKAO S.A. X Oddział Warszawa
    65 1240 1095 1111 0000 0336 0556

  3. Umieścić na przelewie nazwę firmy, nazwisko uczestnika oraz termin szkolenia i przesłać faksem na w/w numer.
  4. Szczegółowy harmonogram prześlemy Państwu po otrzymaniu karty zgłoszenia.
  5. Wpłaty należy dokonać po potwierdzeniu uczestnictwa przez organizatora konferencji.
Dodatkowych informacji udzielają:

Irena Krawczyk - Dyrektor Oddziału ISP w Krakowie tel. kom. 604-994-897
Izabela Siatka - Specjalista d/s szkoleń tel. kom. 500 196 453

UWAGA - 150 ZŁ RABATU DLA UCZESTNIKÓW, KTÓRZY POWOŁAJĄ SIĘ NA OBPON


karta zgłoszeniowa »

 
Instytut Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy
31-046 Kraków, ul. św. Gertrudy 7/12, tel.(012) 423-23-00, 432-25-60, fax wew. 22 lub 25
Bank PEKAO SA X O/Warszawa 65 1240 1095 1111 0000 0336 0556
e-mail: biuro.krakow@isp-modzelewski.pl

« powrót